Herantis nimittää Tone Kvålen talousjohtajaksi

Herantis Pharma Oyj
Yhtiötiedote, [26.10.2020 kello 9:35]

Herantis Pharma Oyj (“Herantis”), innovatiivinen lääkekehitysyhtiö, joka pyrkii muuttamaan perinteisiä lähestymistapoja hoitojen uudistamiseksi johtavalla biologisella terapiallaan ja geeniterapiallaan, tiedottaa nimittäneensä Tone Kvålen talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään välittömästi.

Tonella on vahva tausta talouden johtotehtävistä ja yli 20 vuoden vankka kokemus taloustehtävistä bioteknologia- ja biotiedeteollisuudessa. Viimeksi Tone oli talousjohtaja Nordic Nanovector -nimisessä norjalaisessa listayhtiössä seitsemän vuoden ajan, mitä ennen hän oli talousjohtajana NorDiag-, Kavli Holding- ja Dynal Biotech -yhtiöissä, ja toimi johtotehtävissä Yhdysvalloissa Invitrogen/Life Technologies -yhtiössä, joka on nykyään osa Thermo Fisher ‑konsernia. Kyseisissä tehtävissä hän auttoi yhtiöitä keräämään rahoitusta yli 200 miljoonan euron määrästä, oli tekemässä useita liiketoimintakauppoja, yrityskauppoja ja lisensointijärjestelyitä sekä oli vastuussa taloudellisesta raportoinnista useiden eri raportointistandardien mukaisesti, mukaan lukien US GAAP ja IFRS. Tonella on rahoituksen ja hallinnon tutkinto Norjan arktisesta yliopistosta (UiT, Harstad).

“Olemme iloisia voidessamme toivottaa Tonen tervetulleeksi Herantiksen johtoryhmään. Hänellä on huomattavaa taloudellista ymmärrystä, kokemusta listatuista bioteknologiayrityksistä ja strategisia taitoja, jotka tulevat olemaan korvaamattomia yhtiöllemme. Tone liittyy joukkoomme Herantiksen siirtyessä seuraavaan yhtiön kehityksen kannalta käänteentekevään vaiheeseen kehittäessämme uraa-uurtavia lääkeaihioitamme hermorappeumasairauksien ja lymfasairauksien biologisiin lääkkeiseen ja geeniterapialääkkeisiin perustuvassa hoidossa. Odotamme Toven olevan avainroolissa tulevassa menestyksessämme", kommentoi toimitusjohtaja Craig Cook.

Talousjohtaja Tone Kvåle kommentoi: "Olen innoissani ottaessani Herantiksen talousjohtajan tehtävän hoidettavaksi ja odotan innolla pääseväni työskentelemään koko tiimin kanssa, rakentamaan yhtiön kehitystä, kunnianhimoa ja vahvaa bioteknistä perustaa. Herantiksessa minua kiinnosti yhtiön tiede, joka lupaa innovaatioita, jotka täyttävät kriittisiä aukkoja tunnetuissa hoidoissa näitä tauteja sairastaville potilaille."

Yhteystiedot lisätietoja varten:
Julie Silber/Gabriela Urquilla
Puhelin: +46 (0)7 93 486 277/+46 (0)72-396 72 19

Sähköposti:ir@herantis.com

Hyväksytty neuvonantaja: UB Securities Oy, Suomessa +358 9 25 380 225, Ruotsissa +358 40 5161400

Yhtiön verkkosivusto: www.herantis.com

Herantis Pharma Oyj
Herantis Pharma Oyj on innovatiivinen lääkekehitysyhtiö, joka tuo lääkekehitykseen perinteisestä poikkeavia lähestymistapoja hoitojen uudistamiseksi. Lääkeaihiomme, CDNF ja Lymfactin, edustavat regeneratiivista eli uudistavaa lääketiedettä. Ne pyrkivät mullistamaan Parkinsonin taudin ja muiden hermorappeumasairauksien sekä sekundäärisen lymfaturvotuksen hoidon. Herantiksen osakkeet ovat listattuna Nasdaq First North Growth Market Finland sekä Nasdaq First North Growth Market Sweden -markkinapaikoilla.